jävla...

"jävla bög!"
Det är något som man får höra dagligen i skolan när någon har gjort något dumt eller liknande. Så det är ingenting jag reagerar på, lika så med "horunge". Men någonting man bör tänka på är att folk använder det som skälsord till andra, alltså någonting som inte är bra.
Men en som är bög är som vilken annan person som helst, en människa precis som du.
Jag är 15 år hur många tror ni vågar "gå ut ur garderoben" i den åldern? Själv gissar jag på att typ inte många vågar göra det. Bland annat för att kompisarna kallar varandra för bögar och det är inte positivt (oftast).
Det  jag ville säga med det här är att vi människor är olika, endel gillar tjejer, vissa gillar killar och andra gillar killar & tjejer. Men vi alla är människor.
Jag är trött på att bara för man är bög får man inte länma blod, man har inte fått gifta sig kyrkligt. Men varför ens ta upp det, vi alla är människor.
Jag kan erkänna att jag själv har kallat folk för bög, men jag tänker efteråt jag har sagt det att "shit den här killen kanske är bög men inte vågar säga det".

men jag är helt enkelt less på att inte alla behandlas lika,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0