Svaren

Så äntligen kommer svaren, hoppas ni är nöjda med dom :)

Kan ni känna på er om den andra mår dåligt?
Hanna svarar: nej jag har aldrig känt det, men jag kan ju se på Elin hur hon mår. Som ni kan med era nära&kära.
Elin svarar: nej, jag kan inte känna det, bara om jag ser att hnna har ont, då kan det göra ont i mig.

Avslutar ni varandras meningar?
Hanna svarar: haha, det händer inte så ofta men ibland så ;d
Elin svarar: Ibland så !

Läser ni andra bloggar?
Hanna svarar: Ja såklart, jag läser kenzas, kissies, stina-lee, blondinbella, Katrin Zyotmierska, Linda Blom, sheerblondes, Erik Andersson och Tyras. Men jag brukar kolla in alla som vi får kommentarer ifrån, kanske det är något för mig...

Elin svarar:
Japp, för många !

Varför började ni blogga?
Hanna svarar: Jag hade en egen blogg först men sen kom jag på att en tvillingblogg kanske vore kul? Så då frågade jag Elin och hon var med på idén !
Elin svarar: Ja vet inte, för att få skriva av sig, och för att andra ska få se tvillingars vrdag. Det är inte alltid lika kul som det verkar..

jag vill också ha en tvilling. Vart köper man såna ?
Hanna svarar: haha, maxi tror jag? Fråga i kassan nästa gång ;)

är ni enäggs eller tvåäggs?
Hanna svarar: Vi är enäggs enligt ett test som vi fick göra. Men vi hävdar att vi inte är det.

är det speciellt att ha en tvilling om maan skiljer från ett vanligt syskon?
Hanna svarar: Det är inte riktigt som ett "vanligt" syskon. Man gör ju ganska ofta samma saker och har nån i samma ålder med sig inprincip hela tiden. Det är som att ha en kompis som man retar sig på lite för ofta ;)

Elin svarar:
nej, inte så jätte spec. Man har väl kanske mer gemensamt.. Jag har inte märkt nån större killnad...

Ni måste ju ha lurat folk ibland.. Att låtsas vara den andre liksom.. Vad är det "fulaste", eller roligaste ni har gjort genom att lura :P
Hanna svarar: Faktum är att vi aldrig har lurat någon vad jag minns, men en fotograf använde oss som modeller en gång för ett projekt. Kanske kan lägga upp en bild från det om inte Elin protesterar allt för mycket....

Väldigt gullig blogg du har :) har dock ingen fråga :D
Hanna svarar: Man tackar och bockar !

Varför bloggar ni? :)

Hanna svarar: Jag bloggar för att jag tycker om att skriva och det är ju kul att se vad andra tycker om det :)

Elin svarar:
för att det är kul och för att jag vill .. haha,.


har ni några tvångstankar? :D
Hanna svarar: inte jag iafl, inga tydliga som stör mig. Eller om jag stöter i något med höger hand måste jag göra samma sak med vänster så det känns lika..
Elin svarar: oj, tror inte det. Inte mer än att jag måste veta vad klockan är. Men det kanske inte är en tångstnke? Isf, nääe. Inte vad jag har kommit på än


Vilka andra bloggar läser ni ? 
Hanna svarar: Det svarade jag på högre upp, så kolla där ! :D
Elin svarar: Jag läser massa bloggar. Men dom som jag verkligen följer är, Kenza, Blondinbella,Kissie, Malin, Katrin Z, Erik, Marie Picasso, Stina-lee, Magdalena & Hannah Graaf, Robin B.. Ja jag följer många fler men jag orkar inte rabbla upp alla. Kan säg at jag följer ca 30 dagligen! Om inte mer.. hehe


Vilken är eran favorit av storbloggarna (kissie, blondinbella osv)
Hanna svarar: Kenza är helt klart min favorit, hennes blogg är kanske lite småtråkig men jag älskar den !
Elin svarar:
Kenza tror jag...


Favoritfärg?
Hanna svarar: svår fråga, men på kläder är det typ vitt, svart, grå och korall. Det är nog samma favoritfärger ^^
Elin svarar: Rosa, vit och svart

vad är det bästa med att ha en tvilling?
Hanna svarar: Helt klart att man oftast har någon i samma ålder att göra någonting med !
Elin svarar: hehe, att man oftast ha någon att vara med, flumma med... Ja, sen är det väl ens bästa vän har jag hört?!

hur gamla är ni?

Svar: 15, födda 10 maj 1994

favoritresemål?
Hanna svarar: som vi varit på? Grand Canaria utan tvekan !
Elin svarar: Gran canaria för att jag aldrig kommer att glömma! helt sjukt, men Mallorca oxå, för att det va så kul med kusinerna

favoritcitat? (haha!)
Hanna svarar: Gissar på att bara Elin kan svara på det här...
Elin svarar: hahaha, ALLA som jag och Sofia kommer på, dom kommer upp i bloggen ibland ;d

brukar ni lura folk, låtsas vara varandra och så?
Hanna svarar: nix, vi har aldrig gjort det. Kanske borde prova någon gång?

Vad är det bästa/sämsta med att vara tvilling?
Hanna svarar:
Det sämsta är som med alla andra syskon att Elin kan vara irriterande och vi båda har så starka viljor och blir irriterade för minsta lilla ibland. Det bästa är att man oftast har någon i samma ålder att göra någonting med !

Elin svarar: det bästa, alltid ha någon att vara med. Och har någon som hr samma humor. Att kunna dela på kläderna...

det sämsta. att alla kollar hela tiden och jämför oss. Kan bli tröttsamt.! När vännerns ska välja mellan oss!


varför började ni blogga ?
Hanna svarar: se tidigare svar

vad tkr du om min blogg ( http://bellyy.blogg.se/ )?
Hanna svarar: Det är en gullig blogg som jag läser lite då och då, typ kikar in några gånger i veckan !

Vad är det läskigaste du har varit med om?
Hanna svarar: Jag har inte varit med om något läskigt tror jag, men jag har kännt mig förföljd på stan vilket inte är den härligaste känslan !
Elin svarar: Det kan nog ha varit flygresan hem från gran canaria. När piloten bara lyfte rakt upp 20 m från marken i Karlstad. Vi skulle till oslo helt plötsligt. Då trodde jag att jag skulle dö!. hehe.

Kommentarer
Postat av: Sofia

jag ska minsann fråga på maxi nästa gång :o tack för svaren! .. och cred till mig jag gissade på att ni var födda 94 (:

2009-07-08 @ 21:20:08
URL: http://ssofina.blogg.se/
Postat av: Niclas

jA det var en riktigt rolig resa.. :)

hehe.. aldrig lurat.. det var det värsta.. :P

2009-07-08 @ 22:04:53
URL: http://niclasstahl.blogg.se/
Postat av: Niclas

tycker jag ni borde :P

2009-07-08 @ 22:11:45
URL: http://niclasstahl.blogg.se/
Postat av: Sofia

också 94 (:

2009-07-08 @ 22:13:34
URL: http://ssofina.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Alltså, jag är själv tvilling (enäggs) och när andra frågar " hur känns det att vara tvilling?" så oftas så svarar jag " jag vet inte hur det är att inte vara tvilling" eller ibland säger jag "som vanligt" eller något liknande. Man vet ju itne hur det är att inte ha en tvilling om man är tvilling. Haha, det blev lite konstigt.

Det finns många fördelar och nackdelar med att vara tvilling, enligt mig då.

Man kan till exempel aldrig nästan vara ensam, och ha ett privatliv. Har nästan alltid en som hänger efter en. Men när man väl är ensam utan sin tvilling känns det som en del av en saknas, lite svårt att förklara.. Kanske ni fattar?

Jag var i skolan själv ett par dagar utan min tvilling i veckan, och den tiden kändes det som en evighet utan Sandra (tvillingen, tror hon har kommenterat eran blogg. Hon visade) och det kändes som en del av en själv inte var där.



Och ja, vi har blogg, det var inte längesen vi skaffade den. Vi har lösenordsak på den, för vi vill inte att vem som helst, som tillexempel vissa i skolan ska kolla in. Men om ni vill ha och läsa så är det bara att säga till.

Men jag varnar er, det är inte så intressant vi har skrivit. Mest om våran dag i skolan och såna saker.



Ja, då var det väl allt för mig.. Haha.

Väntar på att Sandra ska duscha klart så jag kan släcka lampan snart och sova ;)



Hejdå, ha det bättre än bäst!



PS, ni är jättesöta =)

2009-09-03 @ 23:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0