Outfit & hårvård


  • Här är min skolavslutniongsoutfit:
    Cardigan- H&M 149kr
    Klänning-MQ (zoul) 399kr
    Ballerinaskor-H&M 98 kr (har jag för mig)


    Håret fixade hanna, vi gjorde inte lockarna med plattång, utan med locktång. Hanna hade också lockar, men inte likadana...

    Mitt hår också. Att man inte ska tvätta håret för ofta är ju väldigt sant, då håret slits varje gång du tvättar det. Platt&locktång sliter också väldigt mycket. Tyvärr så är jag dålig på att använda vämeskydd, men jag ska bli bättre på det. Jag plattar eller lockar inte håret så himla ofta, men man ska ju spara håret och platången/locktången ska inte bli för varm! När du shamponerar håret så massera in shampot i hårbotten, då kommer blodcirkulationen igång och håret som växer utblir finare.(detta har jag dock bara hört). Jag ska ta detta i punktform så att jag sammanfattar det hela=)
  • Tvätta helst inte håret mer än 3ggr/vecka.
  • Platta/locka inte håret för ofta, tänk på att man bränner sönder håret!!!
  • Om du plattar/lockar, använd värmeskydd. Det skyddar mer om du inte skulle ha använt det.
  • Massera hårbotten när du shamponerar håret, det växer lite snabbare och får bättre kvalité (har jag hört)
  • Sov aldrig med blött hår,om du gör det för ofta så kan du på en typ, svampinfektion i hårbotten, ÄCKLIGT!
  • Tänk också på håret nu på sommaren, håret tar stryk av solen det oxå. Använd ett shampoo & balsam som har uv skydd. Inpackning också som har det.

Hoppas att detta var till en liten hjälp och att ni får lika fint hår som mig. Nu ska jag ropa på pappa så att jag kan klicka hem lite fina saker från gojane.com visar senare.


// Elin♥

Ps. Jag vet inte varför det är en punkt brevid bilden. Ds.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0