samma person?

Jag och Elin får ofta frågor här på bloggen, eller fick fler förut men. Men vi får iafl ganska ofta frågor som lyder såhär, "Hur känns det att vara tvilling?"
Ja ni kära vänner en sån fråga kan man faktiskt inte svara på det känns inte så annorlunda från ett annat syskon vad jag upplever det som. Vi har kanske mer gemensamt men inget mer.


Någonting som jag däremot stör mig så fruktansvärt på är när folkl frågar "Är Elin & Hanna här?" när dom egentligen vet att bara jag ska komma. eller "hur mår Elin & Hanna då?" när vi står bredvid varandra. Snälla söta rara folk, man frågar en i taget. Visst man kanske inte vet vem som är vem men det är bara att fråga. Man tar inte illa upp, bättre att man frågar än att tilltala en av oss som två personer.
Det hände för någon dag sen när vi hade en dag som vi fick jobba med vad vi ville. Då var jag i samma grupp som ett par tvillingar så frågar läraren såhär, "Är Simon & Sebastian här?" som om det vore en person. Det tycker man är jobbigt faktiskt.


hittade en vrin gammal bild alltså, kolla bara posen. Detta är för 2 år sedan.
Ni ser vem som är vem va ?


Kommentarer
Postat av: simone

Sv: Jag mår helt suveränt! Börja göra iordning för kvällen snart :) Vad ska du hitta på..?

2009-10-24 @ 18:45:19
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv, Håller med :D

Nej, jag gillar inte henne :)

2009-10-24 @ 21:10:14
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0