H: blogg lista

nu kommer det en lista som BARA handlar om bloggning/bloggar!




1 - Hur länge har du bloggat? Ska vi lägga ihop alla bloggar så kanske 1 år eller något?

 

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Min bild av bloggare är fortfarande att de är framgångsrika personer som är bra på vad dom gör. Vissa har dock en stor blogg som är så fruktansvärd. (läs: Kissie)

 

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Kenzas blogg, den första jag läste. Började läsa den för typ 2 år sedan! :D

 

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Jag har inte läst dom, men jag tkr nog att dom är värdelösa !

 

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Varje dag är det nog runt 10 stycken :)

 

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Mest vardagsbloggar faktiskt. Skulle inte kalla kenzas eller blondinbellas bloggar för modebloggar direkt.

 

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Oj, många är ju så olik mig Men jag och Blondinbella är mycket olika på många sätt!

 

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. haha, ingen som är lik mig heller tycker jag själv. Men Malin och jag har ju samma intresse för hästar iaf (y)

 

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Grejen är den att det är inte så många som vet om det tror jag. Men mina närmsta vänner vet om det och dom tycker att dt är kul kanske? Har inte frågat ^^

 

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det vet jag inte, men hoppas på det :)

 

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Det märks nog vad jag inte skriver om, sånt som aldrig nämns skriver jag inte om heller.

 

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Om jag bråkar med någon kompis skulle jag ALDRIG i hela mitt liv blogga om, om en pojkvän skulle jag nog också vara försiktig med men jag skulle nämna att jag har kille men kanske inte skriva om relationen om jag säger så.

 

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Jag bloggar för jag tycker det är roligt och då blir man ju alltid glad om någon gillar det man gör :)

 

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Nej det tror jag inte eftersom alla bloggar oftast inte om känslor då kan det bli svårt att lära känna någon tror jag faktiskt.

 

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? nixpix ;D

 

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? ingenting jag har funderat på direkt, men det kanske det kan. Jo, kissie är i ett sånt behov av pengar och kändisskap

 

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? nej aldrig, har nog inte hänt tror jag. Men visst den första elaka kommentaren kommer kanske komma och klart man kommer tänka mer på den än den andra elaka kommentaren man får ^^

 

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nej, isfl skulle jag ta bort det

 

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Nackdelar, hm. Det är isfl om bloggen skulle bli större och jag måste skriva mer och man inte har tid. Man tänker ju att det är jag som bestämmer men det kan nog bli så att man känner att man MÅSTE blogga.

 

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Om jag tycker att det är roligt - JA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0