Fördelar & nackdelar..

När folk ser att man är tvilling så brukar dom flesta säga, awh, va kul! Det skulle jag också vilja vara. Ni som är tvillingar vet att det inte alltid är så hima roligt. Jag har inte direkt tänkt på fördelar & nackdelar men jag hade tänkt att ta några som jag tycker är fördelar & nackdelar. Visst kan det vara kul att vara tvilling vill jag oxå säga, men man får tänka på att egentligen är det som ett vanligt syskon. Men lite unikt är det! Tänk på det alla tvillingar, på ett sätt är ni unika!

Fördelar:
Man kan låna varandras kläder, efter som man oftast är lika långa. (detta gäller bara tvillingar som bara är tjejer eller bara killar!)

Man kan driva med folk om man är väldigt lika varandra. Det är svin kul!

Man har nästan alltid någon att vara med. (detta har dock nackdelar)

Man kan vara med vänner sammtidigt, om man umgås med samma personer.

Du har alltid någon att skratta med, eftersom man oftast har samma humor!




Nackdelar:
Man måste stå ut med ett evigt tjat om att man är lika varandra, frågor som kommer om man är tvillingar kommer också 24/7!

Folk runt omkring er tittar väääldigt mycket, om man är på ett ställe där det är många personer runt om.

Din tvilling kan gå dig på nerverna, man är ju med varandra väldigt mycket utan att man tänker på det. (sen spenderade man ju faktikst 9 månader, tätt intill varandra!!!)

Vänner kan vara tvugna att välja mellan er. (om man inte klarar av att vara med varandra)

Den vanligaste frågan kommer jag släppa nu: Är ni enäggstvillingar?. Jag vet inte hur många gånger i mitt liv som jag har hört det. Frågan om man är tvillingar kommer också ofta..

Detta va bara några av alla, för&nackdelar. Jag kom på detta just nu! Tänk på det. haha.

Skriver mer sen.. Ciao

//Elin♥


Enäggstvillingar?


Kommentarer
Postat av: Olivia

Haha folk tror att jag och min lillasyster är tvillingar! Jobbigt när folk alltid ska fråga :P Men bra att man kan låna kläder haha, fast min syster brukar inte låta mig :P

2009-07-03 @ 11:47:40
URL: http://ulivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0