The monster(angel) is back.

Japp, nu har jag sett på Idol (skrääääll!!!) och ätit muffins =). Gott va det.
Dock är det fortfarande varmt som fan, orkar knappt tänka...  Hanna är hemma nu också. Hon skriver nog senare.

Jag funderar på att gå ut och lägga mig i solen, om jag inte dör. För det skulle ju vara lite synd, eftersom jag är en ängel (a), haha. Tror kanske att det är nån som förstår, ingen nämnd ingen glömd! hehe!

Hade tänkt att skriva receptet på mina goda muffins =)

Ugnstemp:200°C  Varmluft 175°C
100g smör/margarin
2ägg
2½dl socker
1½tsk vaniljsocker
1krm(kryddmått) salt
4msk kakao (jag hade 3, eftersom jag inte gillar när det är så starkt)
2dl vetemjöl
½tsk bakpulver

Smält matfettet och låt det svalna.
Vispa ägg & socker pösigt. Tillsätt de övriga ingredienserna. Blanda till sist i matfettet.
Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte till mer än 3/4.
Grädda mitt i ugnen i ca: 10min.
(jag hade mina lite längre ner i ugnen. För då blir det en lite hårdare yta, men det är för att jag gillar det)

Lycka till..  Säg till om ni gör dom, så får jag veta om era blev lika goda som mina blev.
Nu, dax för solen!

//Elin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0