Flight 447 !

Ja, nu undrar ni väl vad det är?!

Jag ska ALDRIG mer flyga, det sa jag när jag läste om Flight 447!

Ni kanske har sett på nyheterna/läst tidningen om att ett flygplan har försvunnit. Det startade runt 19 tiden iförrgår kväll från Brasilien, och skulle vara framme igår i Paris kl 11.00, svensk tid, har jag för mig... (man tror sig veta att det har havererat i Atlanten, natten till igår)
Men när de flög över antlanten på ett såklallat "ökänt" ställe, så hade flygtornet tappat kontakten... 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5288769.ab

Nu läste jag att de kan ha hittat vrakdelar (flygplansstolar, flytvästar &  små vita delar som kan vara metall).

Varför jag tar upp det här är för att jag är extremt flygrädd när jag sitter här och tänker på det. När jag väl sitter i det där flygplanet så tänker jag inte på saken...  Jag blir inte mindre rädd när sånt här händer.
Något som jag helst undviker är t.ex. Ryanair, för att jag inte är helt säker på hur dom hanterar säkerheten på/i dreas flygplan. Detta vet jag, då jag har sett en "dokumentär" om just Ryanair. För att ge ett exempel, så kollade dom inte så att det fanns flytvästar & gasmasker. Inte heller städade dom upp efter att en hade spytt, det är äckligt !!!

Har ni någon rädsla/fobi för något? Eller blir ni också väldigt osäkra/rädda när något sånt här händer?

// Elin :D

Kommentarer
Postat av: Fanny Backman * - The best you never had

riktigt hemskt det som hänt!

Jag har inte så stor flygrädlsa, men man får ju det sjävlklart mer när sådant här händer! :o

2009-06-02 @ 20:30:01
URL: http://faannybackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0