frukost



jag förstår mig inte på folket här i världen som inte äter frukost, eller jag förstår mig på dom. Men inte varför dom inte äter?! Okej, man är kanske inte hungrig på morgonen eller inte har någon matlust...  Men jag vet inte hur det låter att ställa in kroppen på svält, när den redan har varit inne i en svältperiod på ca.8 timmar när man har sovit. Det kanske låter bättre att inte äta något, vänta på lunchen och då äta.... Grejen då är ju att kroppen tar upp ALLT från maten och tillslut så säger kroppen ifrån och du lägger på dig kilo efter kilo.
Om du däremot äter frukost när du vaknar, så kommer förbränningen igång och kroppen tar hand om maten istället för att den bara tar upp alla näringsämnen (både bra och dåliga)...

Så, om vi drar en slutsats. För att må så bra som möjligt, ät frukost.





och nej, man blir absolut inte smalare av att inte äta frukost, tvärt om. Stadig frukost= stadigt humör och stadig livsstil (vikt, etc.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0