ond cirkel


har på senare tid sett att fler och fler tjejer testar på "mirakeldieter", typ pulver eller soppa. Det är ju en sak om man t ex. kör GI eller LCHF typ och går in för det. För det blir ju lixom en livsstil så att säga eftersom man lever på ett visst sätt. Jag är ju ganska så säker på att att GI/LCHF är bättre i längden, eftersom OM man vill äta "som vanligt" igen så är det lättare att börja vänja kroppen vid det.
Sååå, vart vill jag då komma!?

JO, jag funderar på varför folk ens börjar med soppa/pulver eftersom man vet att man kommer att gå upp i vikt igen efteråt... Sen börja käka den där soppan igen, finns ju inget slut på den onda cirkeln... Sen så undrar jag ju hur man inte kan gå ner i vikt om man tränar och lägger om kosten, till det bätte?!?! Okej, det kan ha och göra med gener och grejer men man får väl för fan ha lite karaktär. Inte äta den där pizzan på helgen, eller skippa colan på mattelektionen när du är as trött men känner att du "måste" ha den. Förstår inte svårigheten?
Men det är ju inte jag som drabbas, är ganska så säker på att jag kommer leva lyckligare än alla som käkar soppa eller pulver (shakes). Vi får väl se vem som har den bästa kroppen, den som skadar den med onödiga dieter eller den som har en balanserad och nyttig kost?!??!?!



VS



(vart lite långt inlägg. men sånt är livet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0