SVT - tappar OS, hur ska detta gå?

Jag blev väldigt besviken när jag hörde på radion idag när vi åkte hem att SVT inte kommer sända Vinter-OS 2014 eller sommar-OS 2016. SVT har så vitt jag minns alltid haft hand om OS-sändningarna och tack för det kan man ju säga. Sport ska ses utan den jävla reklamen. Jag på riktigt hatar reklam att se på tv eller höra på radio, that's why jag nästan alltid ser alla program/ lyssar på webben. Men tillbaka till OS grejen. Det står på Aftonbladet att Viasat (som tar över sändningarna) inte kommer lägga in reklam när det är någon Svensk som tävlar för att det inte ska störa. Viasat i sin tur lovar att det ska bli så, men jag vet precis hur det där kommer bli. Jag minns så väl när Stefan Holm hoppade en tävling och man bröt sändningen precis när han skulle påbörja sin ansats, detta var dock inte Viasat utan tv4 om jag minns rätt.

Jag tänker fetdissa att SVT inte får OS-sändningarna! OS är ändå OS och det ska ses utan reklam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0