Twilight fan event

Jag och min fina vän Helena vann förra året (utan att vi ens visste att vi tävlade) en lottdragning när vi gick på bio. De gick in innan bion och tände alla lampor och vi tänkte såklart att det var något fel på det hela och tittade på varandra och sa "åh nej". Men så sa den där snubben något om Twilight och att vi de hade lottat ut på just den här bion som vi var på. Varken jag eller Helena vinner sånna här saker så vi satte oss tillbaka och lyssnade väl. Så säger gubben att VÅRA platser är vinnarna, eller det var den som Helena satt på som vann. Vi kunde inte sluta skratta för vi var ju i chock, och Helena som skakar i vanliga fall (nej hon har inte parkinsson eller sånt) skakade rätt fint när hon skulle gå ner och hämta biljetterna. Vi såg väl klart den där filmen vi var på och gick hem lyckligare än någonsin typ..

Den 21 Juni kom tillslut och vi satte oss på tåg som tog oss till Stockholm, det kan ha varit en av de varmaste dagarna på hela sommaren just den dagen. Vi svettades ganska så bra om man säger som så. Efter någon timme på stan (och ha gått igenom ALLA H&M butiker i Sthlm city då vi letade efter ett linne som inte fanns, såklart!) begav vi oss mot tunnelbanan som tog oss till Globen. Väl där så köade vi med skönaste gänget och en skön vakt, fan om jag ska bli vakt ska jag bli så! Men inne på hovet var det en annan femma, jävlar vad alla tjejer skrek. Både jag och Helena blev nog lite chockade av skriken och gick därifrån döva. Det var jättebra ordnat och vi fick såklart titta på många klipp från filmen i förväg så när vi väl gick och såg filmen kändes det nästan som att man hade sett det förut! Jag måste säga att jag minns tyvärr inte allt för mycket från just Hovet, och det jag minns kan jag inte förklara på rätt sätt. En eloge till Kodjo Akolor som gjorde ett superbra jobb som konferancier, jävligt rolig den killen!

Det är något som både jag och Helena kommer ta med oss tror jag!


varför jag skrev om det här är för att det var för ett år sedan det hela hände :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0