När motivationen sviker...

Vissa dagar är det svårt att motivera sig själv. Idag är en sådan dag när jag bara vill sitta inne och äta godis, men löparkläderna är på och jag ska bege mig ut på en runda. Lättast brukar det bli när man har bestämt sin runda innan, för då vet man, på ett ungefär, hur lång tid det kommer att ta.

Jag har bestämt mig för 7km idag och jag vet då att det kommer ta ungefär 35 min. Lättaste sättet att tänka då är: det är över om 35min, du kommer klara det Elin!!! Eller: lurren när du kommer hem är magisk. Sedan kan man använda belöningssystemet, typ, cola....

Nu vet ni hur man ska tänka när det känns tungt. Glöm inte heller att många andra har klarat av det ni ska göra, så varför skulle just du inte klara det??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0