Den bästa känslan i världen!

Japp, den bästa känslan i världen är när man vinner något som betyder något! Jag har ju inga barn än så jag kan ju inte säga att det är den bästa känslan i världen. Nu tänker ni, när man vinner.. hmm.. Ja man kan ju vinna mycket, spel, kärlek och massa sånt, orkar inte sitta och räkna upp en massa saker nu...  Men nu ska jag berätta om den bästa känslan i världen jag har känt. Det har hänt minst 2 ggr.

Först så berättar jag om när vi gick i 5an, vi hade spelat fotboll, klassfotboll faktikst. Vi hade kämpat, och nu menar jag kämpat. Vunnit ALLA matcher i den serie som vi kom i. Dagen D kom tillslut, då det va kvartsfinal, smeifinal och Final. Kvartsfinal först, vinst efter rött kort, och massa konstiga saker. Semifinal som va så fruktansvärt nervös, jag har en minnesförlust efter varje match. Kommer bara ihåg korta situasioner. Vi vann ialafall semifinalen, som tur va. Lyckan är och va obeskrivlig. Alla sprang in på planen och skrek, skrattade, någon kanske tillomed grät en skvätt.
Finalen, åh herre jävlar säger jag bara. Kommer jag ihåg rätt så blev det LIKA!!! i finalen. Efter många om och men, vi hade lika färg på tröjorna som våran motståndar-klass, vi skulle byta. Dom va ljusblåa. En i min dåvarande klass är allergisk mot blått. Så dom fick ta dom blåa tröjorna. Domaren sa, 5 min förlängning blir det inte mål då så blir det straffar. Jag & Hanna skulle vara straffläggare, då man va tvungen att ha 2 tjejer minst som la straffarna. Men efter 1½ min in i förlängningen så får vi hörna. Daniel slog den, ag stog vid bortre stolpen, Mattias stod mitt i mål typ. Han gör mål, vi fattar inte om vi har vunnit eller om vi ska fortsätta. Men vi har vunnit!!!.  Förstår ni känslan?!. Lyckan va ju gjord i flera dagar efter det...
Prisutdelningen, usch och fy. Gå upp där som bästa klassen i 5an i hela Karlstad. Den känslan är inte att leka med!!
Bara för att berätta kan jag ju säga att vi kom 2a när vi gick i 4an&6an. Jobbigt att komma 2a, men vi har vunnit en gång!


Nu till den andra känslan. Det va när jag simmade. Detta blirinte alls långt.
Men jag tänkte bara berätta om när jag tog min första guldtid!. Den känslan som jag fick då, adrenalinet. Jag kunde ha simmat flera km den dagen, jag slog ALLA mina rekord!!! Minneslucka har jag!.

Det är sjukt att man inte kommer ihåg vissa saker. För det är som en liten lucka. Men varje gång nån berättar om att dom har vunnit nåt, höjt bucklan. Ojojoj, Gåshud (eller vad det heter?)..

Japp, bästa känslan i världen. Jag är stolt som fan över att vi vann det där.

//Elin♥



hoppas att ni pallade att läsa allt =) haha


Kommentarer
Postat av: emma härnqvist/perfektion

ja lov är underbart.. var ju ett par årsen dock :(



ikväll har jag varit nere vid havet och grillat, njutit av solen och trevliga vänner. du då?

2009-07-01 @ 22:20:42
URL: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0